quinta-feira, 6 de dezembro de 2012

Bangkok


Texto escrito em 12-10-2012

I'm in awe!!!
O pânico apodera-se de mim à chegada a Bangkok. Nunca tinha estado tão longe de casa e muito menos tão sozinha, tão longe de pessoas conhecidas. 
"Quero ir para casa. O que é que estou aqui a fazer? O que raio decidi eu fazer à minha vida???" 
Longe de todos os que me amam senti-me perdida, desolada e carente. Só me apetecia chorar, mas havia passado as 30h de viagem até ali quase sempre a chorar, pelo que já poucas lágrimas restavam.
Decidi procurar o que fazer no dia seguinte, ouvindo conselhos de amigos, mas a oferta era tanta que o cérebro comecou a doer. 
"Dormir. Preciso dormir!" Troquei palavras com amigos pelo facebook, ouvi alguma música e aterrei no colchão.
Após 10h a dormir despertei com a sensação de que estava em território familiar, mas não, estava ali, era mesmo verdade, estava na Ásia, estava em Bangkok.
"Siga, vamos à luta!! Se lá nao estavas feliz, apenas confrotável, pode ser que aqui, no desconforto encontres alguma felicidade."
Saí à rua. O ar quente envolveu-me como uma manta numa tarde de chuva de Inverno. Parece que vai chover, ouve-se um relâmpago, surgem sorrisos, carros e cores. Verde, verde por todo o lado..e rosa..nunca na minha vida vi tantos carros cor-de-rosa!!!
Os olhos brilham de forma diferente, há uma calma paralela ao trânsito caótico. Os cheiros...tantos, tão diferentes..uns agradam-me, outros sao demasiado estranhos para eu saber se gosto.
E eu penso: "Tailândia...a ver vamos!!!" 

English:

Written on the 12th of October, 2012

I'm in awe!
Panic takes over me as I arrive in Bangkok. I had never been so far away from home and so alone, so far away from people that I know. 
"I want to go home. What am I doing here? What the hell did I decide to do with my life?"
Away from everyone that loves me, I felt lost, misplaced, needy. I just wanted to cry, but I had spent almost all 30h of the trip 'til there crying my eyes out, so I didn't have any more tears to shed.
So, I decided to look for something to do the following day, listening to friends advice, but there was so much I could do that my brain started to hurt. "Sleep. I need to sleep!" I exchanged some words with some friends on facebook, listened to some music and landed on the mattress. 
Asia. I was really there, I was really in Bangkok.
The following morning I woke up and thought to myself: "Let's go, let's fight for life!! If I wasn't happy there, just comfortable, who knows, maybe here, being uncomfortable I will find some happiness." 
I went to the street. The hot air hugged me like a blanket on a Winter's rainy afternoon. Looks like it's going to rain, far off I can hear lightning; smiles, cars and colours spring from everywhere. Green, green all around..and pink..I had never seen so many pink cars in my entire life!! Eyes have a different sparkle here, there is a placid calmness parallel to the chaos of traffic. The smells, so many, so different..some I like, some are too different for me to know what to think about them. 

And I find myself thinking to myself: "Thailand...let's wait and see!"

Sem comentários:

Enviar um comentário